Skip to content
mapa & GPS poloha  předpověď počasí
<i class="fa-solid fa-camera" aria-hidden="true"></i><span title=" "> </span>

Evropská cyklistická federace zkoumala přístup evropských železničních přepravců k cyklistům

23.7.2021–29.10.2021

Cyklisté vlaky milují, jaké jsou však jejich podmínky a možnosti na evropských železnicích? Na toto téma se zaměřila Evropská cyklistická federace (ECF) ve své nejnovější studii s názvem Cyclists love trains. Hodnotila v ní např. prostorové uspořádání a počty míst pro kola ve vlacích, jednoduchost nákupu či rezervace míst pro kola ale i možnost přepravy kol v mezinárodních vlacích a komunikaci přepravců v různých jazycích. ECF zastupuje v ČR Partnerství, o.p.s., dceřiná společnost Nadace Partnerství.

Celkem bylo hodnoceno na 69 evropských národních i soukromých dopravců. Z českých přepravců to byly České dráhy, Leo Express a RegioJet. Není příliš překvapivé, že hodnocení vévodily především německé (DB), nizozemské (NS) či švýcarské dráhy (SBB). České dráhy se v žebříčku umístily v první desítce a nechaly za sebou např. rakouské (ÖBB) a francouzské dráhy (SNCF) a s přehledem i soukromé české dopravce. Ze střední Evropy byly lépe hodnoceny jen maďarské dráhy (MAV-START). Pozitivně bylo u ČD hodnoceno vedle množství přepravovaných kol ve vlacích i fakt, že CD disponuje celorepublikovou sítí půjčoven kol ČD Bike na 70 místech a nabízí i možnost vrácení kol na jiném místě než proběhla výpůjčka.

České dráhy přepravují jízdní kola téměř ve všech svých spojích buď jako spoluzavazadla či v úschově během přepravy. Na Labské stezce, především mezi Prahou – Drážďan a Hamburkem je ale kapacita míst v hlavní turistické sezóně pro přepravu kol nedostatečná a nepokrývá velký zájem cyklistů, stejně jako je komplikovaná rezervace místenek pro kola při mezinárodní přepravě.