Aktuality

Stav Labské stezky se zlepšuje

Jak viděli včera a předevčírem stav Labské stezky Sven Czastka (CK Enthusia) a Lukáš Svárovský (CK Europe Bike Tours)
 

1) Máslovice – Kralupy

Úsek bez škod na cyklostezce, trasa uklizená, ale bahno v některých úsecích pouze odhrnuto podél cyklostezky. V krátkém úseku cca 15 m (nedaleko podjezdu železničního mostu) stále pod vodou, ale možno obejít bahnem nebo projet. Zúžený úsek za máslovickým přívozem, který byl i dříve poměrně kamenitý, voda očesala o zbytky hlíny, takže nyní doporučuji kolo vést.
Z Kralup jsem se na stezku díval u Veltrus, ale zde je oblast z větší části stále zavřená. Všude je navíc dost silný zápach, takže zatím určitě nedoporučuji. Proto jsem se přesunul k Mělníku.

2) Hořín – Roudnice

Hořín samotný je již téměř uklizený, ale projíždět toto místo je dost skličující. Všude je navíc dost silný zápach. Hned za zdymadlem se protrhla hráz Vraňanského kanálu a ta vzala vše, co stálo v cestě včetně cyklostezky (cca 20 metrů pod velkými nánosy hlíny a cca 5 metrů cyklostezka zcela chybí a je nutné brodit).
Směrem na Mělník je vjezd z Hořína u zámku do parku zavřený. Je ale možné jet po staré trase po silnici a na cyklostezku se opět napojit sjezdem z mostu. Poté je cyklostezka sjízdná a i hezky uklizená až do Roudnice. Někde je to i hezká cyklistika a potkal jsem i pár dalších cyklistů, včetně rodinky s dětmi. Až jednou zaprší, myslím, že úsek se bude dát doporučit. Cestou jsem potkal cca 3 stromy přes cestu, kde bylo potřeba podlézt či přelézt, a u elektrárny je přes můstek utržené potrubí. Dá se ale obejít a přes most se dostat.

3) Roudnice – Litoměřice

Za Roudnicí jsem se vydal po levém břehu a zde je cyklostezka po cca 400 m asi v nejhorším stavu (ono to nebylo nic moc ani předtím). Oficiálně je i zavřená, ale projel jsem ji a určitě bych nedoporučoval. V Židovicích po nájezdu zpět na silnici je cesta až do Terezína v pořádku, pouze na některých polích stále zůstává voda a docela zapáchá. V Nučničkách zatím po přívozu ani vidu, ani slechu. Trasa z Terezína do Litoměřic podél Ohře byla za sucha sjízdná, ale moc příjemné to nebylo ani na horském kole, takže nedoporučuji.

4) Litoměřice – Ústí nad Labem

Hned za Litoměřicemi mne čekalo dost nemilé překvapení, protože v úseku do Žalhostic je cca 500 m částečně stále pod vodou, takže určitě nesjízdné. Jinak z Žalhostic až do Ústí již sjízdné a mezi Libochovany a Ústím jsem potkal dokonce spoustu cyklistů! V Ústí samotném ještě někde nejsou odmontovány protipovodňové hráze, za kterými vede cyklostezka, takže je nutné trochu improvizovat.







Foto Ústí nad Labem - Velké Březno - Malé Březno


Lukáš Svárovský

5) Ústí nad Labem – Děčín

Občas je na cestě suché bahno nebo hromádka hlíny, ale nic co by cyklista nezvládl. V jednom místě v Těchovicích chybí zcela ca 50 m stezky, je to výjezd na silnici a tam je potřeba přetlačit kolo sutí kamenů, ale už tam je prošláplá cesta. Dále je třeba do Děčína pokračovat po silnici II/247, v Křešicích se lze již napojit opět na stezku. Na několika místech byly ještě včera odpoledne zákazy vstupu a páska přes stezku - Svádov a Děčín kamenný most.



Foto Těchlovice

6) Děčín – Hřensko

Z Děčína do Hřenska jsme již nejeli, ale co jsem slyšel, trasa je relativně sjízdná k Dolnímu Žlebu, odtud až do Hřenska je ale stále pod vodou. Děčín až Krippen je v pořádku, žádné patrné škody, stezka téměř čistá jak před povodní.




Foto Děčín

7) Krippen – Bad Schandau

Bývalá písková cesta mezi přívozy Krippen a Bad Schandau pod estakádou se proměnila v kamenku, ale i se silničním kolem jsem to pomalu projel a okolo jeli Dánové. Jsou tam spadlé 2 stromy a přes jeden je nutno přenést kolo, což dánští senioři zvládli bez problémů.




Foto Bad Schandau - Krippen


8) Bad Schandau – Pirna

Stezka nedoznala téměř žádných patrných škod, potkal jsem i uklízecí vůz, okolí vypadá jako všude jinde.

Foto Pirna - Krippen


9) Pirna – Dresden

Domnívám se, že stezka by měla být bez problémů. Elberadweg.de píše, že je průjezd možný a že přívozy hlavně v Königsteinu a Stadt Wehlen fungují, což mohu potvrdit.

Sven Czastka


Foto: Sven Czastka